SPÅRARE

12-15

UTMANARE

15-18

Äventyr och utmaningar genom att själv få prova på. Hos oss får du uppleva äventyr i naturen och lära känna nya kompisar. Du kan vara scout genom hela livet. I Scouterna får du prova på nya saker. I den lilla gruppen, patrullen, får du nya kompisar och öva på att leda dig själv och andra. I Scouterna blir du redo för livet.

När kan jag bli scout?

När du är 8 år blir du spårarscout och har möten varje vecka och får uppleva scouting genom lek och äventyr, sedan blir du upptäckarscout, äventyrarscout, utmanarscout och roverscout. Ledare kan du vara sedan hela livet.

Vad gör vi?

Nästan vad som helst. Det är det bästa med scouting, nästan vilka aktiviteter som helst kan passas in i scoutmetoden ”Learning by Doing”. Fantasin sätter gränserna, men såklart gör vi mest de saker som traditionellt förknippas med scouting, t.ex. friluftsliv, knopar och liknande. De är en del av vad vi är men även pepparkaksbak, lekar och andra mysiga saker har en plats på våra möten

De tre vanligaste svaren på varför man är scout

1. Kompisarna
  2. Åka på läger
  3. Prova på nya saker

Jag är 8-9 år och vill bli scout, vem ska jag prata med?

I Morå har vi 2 st spåraravdelningar:

Stigfinnarna som håller till i Blecktornsparken på Södermalm.

Vilddjuren som finns i Råcksta.

Du kan anmäla ditt intresse direkt här:
Intresseanmälan

Ladda ner