L13

L13 är vår största stuga och ligger vackert uppå ett berg invid Lovö vattenverk. Stugan håller hög standard med el och konferensmaterial (projektor & whiteboard) men med en fantastisk scoutstugeatmosfär. Det finns 5 eldningsplatser nära stugan och gott om platser att slå läger.

Välkomna!

Information om L13

Bokningsansvarig

Anders Ahrsjö 070-314 3806

Läge

Ca 500 m öster Lovö vattenverk, Strömdal. Sök ”L13scoutstuga på Google maps” Karta:Eniro

L13 ligger på ett tallbeväxt berg, svårtillgängligt för rullstolsbundna. En större och några mindre eldplatser.

Resväg

Buss 323 från Brommaplan eller bil mot Lovö vattenverk, Strömdal. Gå 250 m.

Storlek

Matsal, sovsal, ledarsovrum, kök och hall. Våningssängar med madrass för 16+3 och 10-tal med eget liggunderlag. Planlösning se L13 utrymningsplan

Uppvärmning

Elelement och braskamin med fläkt.

Köksutrustning

Utrustning för 30-tal personer. Elspis med ugn, mikrougn, kaffebryggare och kyl/frys

Vatten

Egen tappkran avstånd 500 m

Toa

Två utedass

Telefon/Internet

Nej

El

1 500 kr per helg, 500 kr per vardagsdygn.

Medtag ved

Nuvarande bokningar: