Här kan man hitta uppdateringar om Lugnetprojektet och vad som är planerat. Under det närmsta året kommer mycket att ske därute!

Uppdateringar:

Invigning 21/10

Axel Runnholm återinvigde högtidligt vår scoutstuga Lugnet inför den församlade scoutkåren Mäster Olof-Råckstas deltagare i Kruthornet. På bilderna ovan ses ledarna Viktor, Robin och Linnea vid sammanräkningen av tävlingen.

Arbetsdag 16/9

Arbetsdag 18/3

Nu på lördag 18/3 kommer vi att ha en arbetsdag på Lugnet. Vi kommer att fortsätta med renoveringen av köket och sätta in den nya skorstenen. Det finns massor att göra, massor av trevliga människor att prata med, och kåren bjuder på lunch så kom och var med 🙂

Lugnethelg 26/11 2016
Vi ska försöka förbereda så att vi kan få klart köket vilket är ett av de sista stora projekten innan vi kan använda stugan igen!

29 Augusti 2016
Vi forsätter att göra framsteg på Lugnet-projektet. Nu är det dags att förbereda för att sätta in den nya köksinredningen och reparera braskaminen.

8 mars
Nu kan man anmäla sig till nästa Lugnethelg den 19-20 mars! Nu är det dags att börja med inredningen, kom och se stugan i vårsolen!

1/11
Nu kan man anmäla sig till arbetshelgerna! Kom och var med, det blir kul 🙂

4/10

Två arbetshelger är inbokade under november, 14-15/11 och 21-22/11

Lugnet är på god väg att bli färdigt men det behövs bl.a. en hel del invändig städning och saker behöver köras till tippen. Ju fler vi blir desto snabbare och lättare blir det gjort samt att vi kanske hittar fler saker som kan slutföras och föra stugan närmre nyinvigning.

20/4

Verandan är färdig men nu är det snart dags för en ny arbetsdag. Den 3/5 smäller det! Vi behöver få fram plåttaket till huset innan vi kan lägga det så den här dagen tänkte vi fixa det. Det kommer att bjudas på korvgrillning och trevligt sällskap, och dessutom en chans att se alla de förändringar som vi jobbar med på Stugan!

Ojdå! Vi kunde inte hitta ditt formulär.

Dessutom kommer vi att lägga på det nya plåttaket på stugan under helgen 13-14/6. Boka in den också när du ändå håller på 🙂

17/1

Nu kickstartar vi arbetet på Lugnet igen efter julledigheten med ett par arbetsdagar 14-15 /2. Då är planen att bygga en ny veranda så att vi kan komma in i huset igen! 🙂

22/11

Nu har vi rivit terassen på Lugnet! Det var en mycket trevlig och effektiv arbetsdag ute vid stugan som började i gryningstimman (runt halv nio) för Lasse och mig själv. Massor av tänkande, funderande och diskuterande följde, med tämligen magra resultat.

Vid tio anslöt de 3 arbetsmyrorna Hugo, Edit och Zebastian och då började arbetet på riktigt. På bara någon timma var terrassen så gott som nedsliten, ett arbete som underlättades av att det mesta av träet var murket men försvårades av att spikarna hade varit mer användbara som stålbalkar i Eiffeltornet än för att hålla ihop små bitar av ruttet trä.

Lunchen var en gourmetupplevelse i solskenet med fågelkvitter i bakgrunden…. hah, nej det var pizza som knaprades sittandes på en trave av halvmurken panel som vi hittade under verandan men trevligt var det i vilket fall som helst!

Efter lunch anslöt Kilian och Linnar också och då gick det snabbt att riva ner det sista, lägga virket i en hög och rensa undan både en del ris från några träd som fallit såväl som en del isolering som låg under huset.

På det hela taget en mycket trevlig och bra scoutdag!

//Axel