photo_2020-01-18_12-30-27

Ledarutbildningar

I allmänhet kan man hitta aktuell information på scouternas folkhögskola: http://www.scouternasfolkhogskola.se

Utbildningstillfällen under våren 2021

Anpassat ledarskap

Webbutbildning

Den här utbildningen är till för dig som är ledare för barn och ungas fritid. Den har skapats av Scouterna och Friluftsfrämjandet, i samarbete med andra aktörer som också står för rätten att funka olika. Under utbildningen lär du dig anpassa ditt ledarskap så att det funkar bättre för barn och unga med till exempel ADHD eller autism.

Leda scouting distans

Webbutbildning

Leda scouting distans är en distansutbildning för dig som är ny som scoutledare och vill lära dig mer om Scouternas vision, mål och om hur du skapar verksamhet. Kursen hjälper dig att bli tryggare som scoutledare och du får också kunskap om det lyssnande och stödjande ledarskapet.

Trygga möten

Webbutbildning

Webbutbildningen Trygga möten riktar sig till alla som jobbar med barn och unga eller möter barn och unga i sitt ideella uppdrag. Både inom Scouterna och från andra organisationer. Från och med 2013 är det obligatoriskt för alla scoutledare i Scouterna att utbilda sig i Trygga Möten. Detta görs via webbutbildningen