Scouterna i Sverige har en gemensam scoutdräkt. Den utgörs av en kollektion med olika plagg. T-shirt med lång och kort ärm, pikétröja och skjorta med lång och kort ärm. Allt för att passa vars och ens smak.

Scoutdräkten är det plagg alla scouter i Scoutkåren Morå och faktiskt hela världen har.

Vår halsduk är brandgul med en svart spejare tryckt på. Varje ny scout får en sådan vid sin första julavslutning som välkomstgåva från kåren. Om man inte kan vänta till julavslutningen, exempelvis om man börjar på våren, så kan man prata med sin avdelningsledare om att ha en utdelningsceremoni med avdelningen.

Köp scoutdräkten

Du kan köpa scoutdräkten, scoutmärken, andra snygga scoutkläder och massor av coola scoutprylar i Scouternas egen shop.

Där kan du också läsa mer om vad som gäller för märkesplacering.

Kolla gärna med kåren eller avdelningen innan du handlar, eftersom det ibland görs gemensamma beställningar.

Även Stockholms Scoutdistrikt har på sitt kansli försäljning av bl.a. scoutskjortor http://stockholm.scout.se/service/scoutvaror-till-forsaljning/

I Morå är det i första hand scoutskjortan som gäller men man kan komplettera med andra plagg som extra kläder på tex. läger och hajker.

Klicka på länken för att se vart du placerar dina märken på scoutskjortan.